DIREKTOR GODINE Gleda na radnike kao na drago kamenje



Nebojša Matić je nesvakidašnji poslodavac i biznismen, a sudeći po onome što radnicima daje i što od njih dobija, i jedan od najboljih direktora.

Posao je počeo deveesetih u očevoj garaži u Lajkovcu, a danas njegova kompanija „Mikroelektronika” izvozi u više od 140 zemalja širom sveta.

Za ovakve rezultate Matić najviše zahvaljuje svojim radnicima. Na njih ukupno 86 gleda kao na drago kamenje i ljude koji su u njemu probudili najbolje.

- Ova firma je dobra jer dobri ljudi rade u njoj. Možeš biti vlasnik i direktor koliko hoćeš, ali si nula bez sposobnih i marljivih ljudi. Suština je u druženju. Prvi čovek firme mora da brine o svojim zaposlenima. Ja moje i volim, zajedno radimo, smejemo se, družimo, pecamo, jer ako su oni zadovoljni, posao ide napred. A kad imaju problem, rešenje je komunikacija, ne novac, jer motivacija se postiže samo pričom. Zaključio sam i da je svako od nas lud tri dana u pola godine i da ga tada ne treba dirati - priča Matić, koji je 2012. dobio priznanje „Blic preduzetnik”.

Nebojša Matić: Volim sve svoje radnike

U „Mikroelektronici”, koja se bavi proizvodnjom alata za mikrokontrolere koji se nalaze u telefonima, automobilima, frižiderima, doskora je četiri puta godišnje delio bonuse. Radnici su dobijali i 13, 14. i 15. platu.

- Sada sam to promenio u povišicu. Godišnje plata raste i do 100 odsto. Odlučio sam i da ih „nateram” da imaju po troje, četvoro dece. Obećao sam da ću im mesečno davati po 200 evra za treću i po 400 evra za četvrtu bebu. Nije to veliki trošak, deca su najbolja stvar. Ja imam ćerku, a moja žena se često našali kako sam umeo da napravim mnogo toga, ali ne i drugo dete - kaže Matić.

Za dobre ljude se lako vezuje. Devojka kod koje je godinama kupovao kafu došla je da kuva kafu i u „Mikroelektronici”. Danas je Matić školuje za knjigovođu, a na pitanje nove koleginice Milice šta će da popije, kaže: „Kafu ako te ne mrzi da je napraviš”.

Preuzeto sa Blic

(byka.com)
DIREKTOR GODINE Gleda na radnike kao na drago kamenje DIREKTOR GODINE Gleda na radnike kao na drago kamenje Reviewed by Jovo on 03:33 Rating: 5

Nema komentara:

Pokreće Blogger.