LEKCIJA LJUDSKOSTI ZA CEO BALKAN Srbin i Albanac spasli Hrvata iz zatvora!



Ivo Lučić, novinar hrvatske Hine na zadatku, prateći prelazak izbeglica iz Makedonije u Srbiju, dospeo je u preševsku policiju.
Nije poznavao nikoga, a čekao ga je zatvor, jer je granicu sa izbeglicama prešao nelegalno. Jedino što mu je palo na pamet je da zove Društvo novinara Hrvatske i čeka šta će se desiti. Iz Hrvatske je odmah upućen poziv „Vranjskim novinama“, a odatle Radomanu Iriću, dopisniku „Alo!“, kao najbližem kolegi koji bi mogao da pomogne Ivi. Tog momenta startuje priča o ljudskosti, nesebičnoj pomoći i prijateljstvu, a akteri su Srbin, Albanac i Hrvat!



- Oko pet po podne primio sam poziv da pomognem kolegi Ivi Lučiću, koji je pratio izbeglice iz Sirije. Na graničnom prelazu između Makedonije i Srbije, policija ga je uhapsila i odvezla u stanicu u Preševu. Teretili su ga za nelegalan prelazak granice. Ni časio nisam! Odmah sam pozvao Albanca Kemala Džemailija, člana švajcarske organizacije ASMS-a i aktivistu nevladine organizacije „Trilaterala“. Znao sam da će da pomogne - priča za „Alo!“ Irić.


A Kemal za „Alo!“ dodaje da je, kada je ušao u policijsku stanicu, pronašao Ivu i rekao mu je ko i zašto dolazi.
- Iznenađeni Ivo ispričao mi je šta se desilo. Zakon kaže da se za taj prekršaj zabranjuje ulazak u zemlju na dve godine, a kazna je mesec dana zatvora. Policajci su bili iznenađeni kada su videli da sam ja, kao Albanac, došao da se raspitam u čemu je problem sa Hrvatom. Organizacija kojoj pripadam gradi mostove među ljudima i pomaže svima, bez obzira na sve - priča Kemal za „Alo!“. Kako dodaje, posle višesatnih peripetija, platio je za Ivu 6.300 dinara kaznu za neprijavljeno prebivalište u Srbiji, kao i boravišnu taksu.

- Kada je Ivo postao slobodan, odveo sam ga u kafanu da pokažem da je dobrodošao. I tada je počelo naše prijateljstvo. Pričali smo o svemu. Celu noć je Ivo ostao u Preševu. Posle je zbog posla nastvio svojim putem - priča naš sagvornik.
A Ivo Lučić, potvrđuje reči svog prijatelja.


- Pratio sam izbeglice želeći da sa njima pređem te sive zone i vidim kako se osećaju na tom putu. Nisam imao nameru da izazovem bilo kakav incident. Očito da sam, prateći ih, prešao granicu nelegalno. Policajci, iako sam im se predstavio kao novinar, uzeli su mi pres-karticu i lična dokumenta. Rekli su mi da sam napravio prekršaj - nelegalni ulazak u Srbiju i da pravila važe za sve - priča Ivo za „Alo!“. Prema njegovim rečima, nakon toga je odvezen u policijsku stanicu u Preševu, gde je ostao pet sati.

- Bio sam zabrinut. Auto mi je bio u Makedoniji, ja bez dokumenata. Bojao sam se da mi ne zabrane ulazak u zemlju. Zvao sam svoje udruženje novinara. A onda se pojavio Kemal. Toplo, ljudski mi je prišao. On nikad nije čuo za mene, a iz kuće je izašao u onome u čemu je bio u trenutku kada su ga pozvali da mi pomogne - u trenerci. Doneo je novac. Platio šta je trebalo da ne odem u zatvor - priča Lučić, dodajući da ni pomišljao da će tada steći dragog prijatelja.

(alo.rs)
LEKCIJA LJUDSKOSTI ZA CEO BALKAN Srbin i Albanac spasli Hrvata iz zatvora! LEKCIJA LJUDSKOSTI ZA CEO BALKAN Srbin i Albanac spasli Hrvata iz zatvora! Reviewed by Jovo on 13:35 Rating: 5

1 komentar:

  1. Na ovim prostorima jos uvek postoje dobri i normalni ljudi, samo ih treba postaci da svoju dobrotu sto vise iskazuju.
    Potrebno je promenuti pristup objavljivanju u medijima, zameniti skandalozne vesti sa normalnim i dati vise paznje mladima talentima i postenim ljudima u opste.
    Dugo smo ziveli u zajednistvu, a vezuju nas svakakve veze koje treba negovati na opste dobro, ovaj clanak je jedan odnjih.

    OdgovoriIzbriši

Pokreće Blogger.